Попис становништва, домаћинстава и станова
Референтни метаподаци у Euro SDMX Metadata Strukturi (ESMS)
Агенција за статистику БиХ
1. Контакт
2. Подаци о ажурирању метаподатака
3. Презентација статистике
4. Јединица мјере
5. Референтни период
6. Институционални мандат (овлаштење)
7. Повјерљивост
8. Политика дисеминације
9. Учесталост дисеминације података
10. Доступност и разумљивост
11. Управљање квалитетом
12. Релевантност
13. Тачност и поузданост процјене
14. Правовременост и тачност објаве
15. Усклађеност и упоредивост
16. Трошкови и оптерећење
17. Ревизија података
18. Статистичка обрада
19. Коментар
1. Контакт
1.1. Надлежна институција АГЕНЦИЈА ЗА СТАТИСТИКУ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ
1.2. Надлежна организациона  јединица Сектор за демографију и социјалне статистике - Одсјек за статистику становништва и регистре
1.3. Контакт особа Радослав Ћоровић
1.4. Функција контакт особе Помоћник директора у Сектору за демографију и социјалне статистике
1.5. Контакт поштанска адреса Зелених беретки 26, 71 000 Сарајево, Босна и Херцеговина
1.6. Контакт мејл адреса radoslav.corovic@bhas.gov.ba
1.7. Број телефона  +387 33 911 983
1.8. Број факса  +387 (33) 220 622
2. Подаци о ажурирању метаподатака
2.1. Датум посљедње потврде  валидности метаподатака 13.8.2021.
2.2. Датум посљедње објаве метаподатака 13.8.2021.
2.3. Датум посљедњег ажурирања метаподатака 13.8.2021.
3. Презентација статистике
3.1. Опис података Објављују се подаци о становништву (број, старосна и полна структура, економске и образовне карактеристике, миграторне карактеристике становништва ...), домац́инства (тип домаћинства, структура домаћинства ...), породице (врста породице, породица према броју и старост дјеце. ..), станова и зграда (број и тип стамбене јединице, карактеристике станова и зграда ...). Подаци се објављују за све територијалне јединице (до нивоа насеља).
3.2. Класификације које се користе у истраживању УРЕДБА (ЕЗ) 763/2008 ЕВРОПСКОГ ПАРЛАМЕНТА И САВЈЕТА о попису становништва и станова
УРЕДБА КОМИСИЈЕ (ЕЗ) бр. 1201/2009
Препоруке Европског завода за статистику за попис становништва и станова у 2010. години
3.3. Сектор обухваћен истраживањем Истраживање покрива секторе: Одсјек за демографију и социјалне статистике, Одсјек за пољопривреду, животну средину и регионалне статистике, Одсјек  за пословне статистике.
3.4. Статистички концепти и дефиниције Уобичајено мјесто становања
Уобичајено мјесто становања је мјесто гдје пописано лице обично борави. Опште правило које уређује уобичајено становање  јесте да је то мјесто уобичајеног боравка особа у којој он/она проводи већи дио дневног и  ноћног одмора.
Само оне особе:
а) које су непрекидно живјеле у свом уобичајеном мјесту становања најмање дванаест мјесеци прије пописа; или
б) које су дошле у своје уобичајено мјесто боравка током дванаест мјесеци прије пописа с намјером да тамо остану најмање годину дана треба сматрати уобичајеним становницима релевантне географске или административне јединице.

Пол
Мушко, Женско
Старост
Старост је представљена као старост достигнута у референтном тренутку пописа (30. септембар 2013., у 24:00).
Брачни статус
Неожењен/Неудата се односи на особе које никада нису ступиле у брак према важећим законским прописима.
Ожењен се односи на особе које су ступиле у брак према важећим законским прописима и сваки брак уписан у матичну књигу вјенчаних. Ако се неко оженио само у цркви или џамији, то лице се неће сматрати ожењеним.
Разведен/а се односи на особе чији је брак разведен обавезујућом пресудом суда који је за то надлежан.
Удовац/Удовица се односи на особе чији је брак престао смрћу једног од супружника, односно проглашењем несталог супружника умрлим.

Породични статус
Породичн истатус се посебно мјери за партнера, самохраног родитеља или дијете.
 (1.0) Партнер
(1.1) Муж у вјенчаном пару
(1.2) Жена у вјенчаном пару
(1.3) Мушки партнер у споразумној заједници
(1.4) Женски партнер у споразумној заједници
(2.0) Самохрани родитељ
(2.1) Самохрани отац
(2.2) Самохрана мајка
(3.0) Дијете
(3.1) Дијете млађе од 25 година
(3.1.1) Дијете оба родитеља
(3.1.2) Дијете само мушког партнера
(3.1.3) Дијете само женског партнера
(3.1.4) Дијете самохраног оца
(3.1.5) Дијете самохране мајке
(3.2.) Син/кћерка од 25 година и више
(3.2.1) Син/кћерка оба родитеља
(3.2.2) Син/кћерка само мушког партнера
(3.2.3) Син/кћерка само женског партнера
(3.2.4) Син/кћерка самохраног оца
(3.2.5) Син/кћерка самохране мајке


Положај у домаћинству
Класификација становништва према статусу домаћинства:
(1.0) Особа у приватном домаћинству
(1.1) Особа у домаћинству сачињеном од језгра породице
(1.1.1) Муж
(1.1.2) Жена
(1.1.3) Мушки партнер у консензуалној заједници
(1.1.4) Женски партнер у консензуалној заједници
(1.1.5) Самохрани отац
(1.1.6) Самохрана мајка
(1.1.7) Дијете млађe од 25 година
(1.1.8) Син/кћерка од 25 година и више
(1.1.9) Друге особе које нису чланови породичног језгра, али живе у
домаћинству заснованом на породичном језгру
(1.2) Особе у другим приватним домаћинствима
(1.2.1) Које живе саме
(1.2.2) Које живе с рођацима
(1.2.3) Које живе с несродницима
(2.0) Особе које нису у приватним домаћинствима
(2.1) Особе у институционалним домаћинствима
(2.2) Примарни бескућници
(2.3) Други

Тренутни статус активности
„Тренутни статус активности“ је тренутни однос особе према економској активности, заснован на референтној недјељи (23-29. Септембар 2013.).

Занимање
"Занимање" се односи на врсту посла који се обавља нарадном мјесту. "Врста посла" је описана главним задацима и дужностима рада.

Дјелатност
''Дјелатност "(грана економске активности) односи се на врсту производње или дјелатности установе или сличне јединице у којој су се налазила радна мјеста економски активне особе (било запослене или незапослене).

Положај у запослењу
"Положај у запослењу" односи се на врсту експлицитног или имплицитног уговора о раду с другим лицима или организацијама, које лице има на свом радном мјесту.

Мјесто рада
''Мјесто рада'' је локација на којој "тренутно запослено" лице обавља свој посао, а гдје "обично запослено" лице тренутно обавља или је посљедњи пут обављало посао.

Образовна постигнућа
''Образовно постигнуће''  се односи на највиши ниво успјешно завршен у образовном систему земље у којој је образовање стечено.

Величина локалитета
Није коришћено у публикацијама (табеле).

Мјесто рођења
''Мјесто рођења'' прикупља се према географској јединици у којој се лице родило и према мјесту уобичајеног боравка мајке у вријеме рођења.

Земља држављанства
''Држављанство'' се дефинише као посебна правна веза између појединца и његове/њене државе, стечена рођењем или натурализацијом, било изјавом, опцијом, браком или на други начин у складу с националним законодавством.

Година доласка у земљу
Година доласка је календарска година кад је особа недавно засновала уобичајено пребивалиште у земљи.

Пребивалиште годину дана прије
Кад је мјесто уобичајеног боравка годину дана прије пописа било унутар земље, то је идентификовано као најмања цивилна подјела. Кад се мјесто уобичајеног боравка годину дана прије пописа налазило ван земље, прикупља се земља пребивалишта.

Стамбени аранжмани
Тема „Стамбени аранжмани“ покрива цијело становништво и односи се на врсту становања у којем особа обично борави у вријеме пописа. Ово обухвата све особе које су уобичајени становници различитих типова стамбених просторија, или које немају уобичајено пребивалиште и привремено бораве у некој врсти стамбеног простора, или које су без крова, спавају вани  или у склоништима за хитне случајеве, у вријеме пописа.

Врста породичног гнијезда

(1.0) Породица мужа и жене која није наново основана породица
(1.1) Без дјеце која ту живе
(1.2) С најмање једним дјететом млађим од 25 година које ту живи
(1.3) Најмлађи/а син/кћерка који/а ту живи је старости 25 година или више
(2.0) Пар који заједно живи, а није у питању наново основана породица
(2.1) Без дјеце која ту живе
(2.2) С најмање једним дјететом млађим од 25 година које ту живи
(2.3) Најмлађи/а син/кћерка који/а ту живи је старости 25 година или више 
(3.0) Самохрани отац
(3.1) С најмање једним дјететом млађим од 25 година које ту живи
(3.2) Најмлађи/а син/кћерка који/а ту живи је старости 25 година или више
(4.0) Самохрана мајка
(4.1) С најмање једним дјететом млађим од 25 година које ту живи
(4.2) Најмлађи/a син/кћерка који/а ту живи је старости 25 година или више
 (5.0) Наново основана породица
(5.1)С најмање једним дјететом млађим од 25 година које ту живи
 (5.2) Најмлађи/а син/кћерка који/а ту живи је старости 25 година или више


Величина породичног језгра
''Породично језгро''  треба класификовати према величини на основу укупног броја сталних чланова породице којa ту живи.

Врста приватног домаћинства

(1.0) Непородична домаћинства
(1.1) Једночлана домаћинства
(1.2) Вишечлана домаћинства
(2.0) Домаћинства од једне породице
(2.1) Пар муж и жена, без дјеце која с њима живе
(2.1.1) Без других особа
(2.1.2) С другим особама
(2.2) Пар муж и жена, с најмање једним дјететом млађим  од 25 година које с њима
живи
(2.2.1) Без других особа
(2.2.2) С другим особама
(2.3) Пар муж и жена, гдје најмлађи/а син/кћерика који/а с њима живи има 25 година
или више
(2.3.1) Без других особа
(2.3.2) С другим особама
(2.4) Парови који живе заједно, без дјеце која с њима живе
(2.4.1) Без других особа
(2.4.2) С другим особама
(2.5) Парови који заједно живе, с једним дјететом млађим од 25 година које с
њима живи
(2.5.С) Без других особа
(2.5.2) С другим особама
(2.6) Парови који заједно живе када најмлађи/а син/кћерка који/a с њима живи има 25
година или више
(2.6.1) Без других особа
(2.6.2) С другим особама
(2.7) Самохрани очеви с барем једним дјететом млађим од 25 година које с њима живи
(2.7.1) Без других особа
(2.7.2) С другим особама
(2.8) Самохрани очеви кад најмлађи син/кћерка који/a с њима живи има 25 година
или више
(2.8.1) Без других особа
(2.8.2) С другим особама
(2.9) Самохране мајке с бар једним дјететом млађим од 25 година које с
њима живи
(2.9.1) Без других особа
(2.9.2) С другим особама
 (2.10) Самохране мајке кад најмлађи/а син/кћерка који/a с њима живи има 25
година или више
(2.10.1) Без других особа
(2.10.2) С другим особама
(3.0) Домаћинства од три или више породица

Величина приватног домаћинства
Приватна домаћинства разврстана су према величини на основу укупног броја сталних чланова у домаћинству.

Начини коришћења имовине од стране домаћинства
(1.0) Домаћинства чије је члан власник стамбене јединице
(2.0) Домаћинства чији је члан закупац цијеле или дијела стамбене јединице
(3.0) Домаћинства која заузимају цијелу или дио стамбене јединице под неким другим
условима коришћења.


Врсте стамбених објеката
(1.0) Настањена конвенционална пребивалишта
(2.0) Друге стамбене јединице: колиба, брвнара, дашчара, кућица на точковима,
бродић-кућица, амбар, воденица, пећина или друга склоништа која се користе
за становање људи у моменту пописа
(3.0) Објекти за заједничко становање:  хотел, институција, камп итд.


Настањеност конвенционалних пребивалишта
(1.0) Настањена конвенционална пребивалишта с једним или више уобичајених
станара
(2.0) Конвенционална пребивалишта без уобичајених станара у моменту пописа
(2.1) Пребивалишта резервисана за сезонску или секундарну употребу
(2.2) Упражњена пребивалишта
    (2.2.1) На продају
    (2.2.2) За издавање
    (2.2.3) За рушење
    (2.2.4) За друге или непознате сврхе
(3.0) Конвенционална пребивалишта са станарима који нису укључени у попис (страни држављани итд.)


Врста власништва
(1.0) Пребивалиште у коме станује власник
(2.0) У заједничком власништву
(3.0) Изнајмљено пребивалиште
(3.1) У приватном власништву
(3.2) У власништву локалне или централне владе и/или непрофитне организације
(3.3) У мијешаном власништву
(4.0) Друге врсте власништва

Број станара
Број корисника стамбеног простора је број људи којима је стамбени простор уобичајено пребивалиште.

Корисна површина у стамбеној јединици
Корисна површина дефинише се као подни простор измјерен унутар вањских зидова искључујући ненастањиве подруме и поткровља, а у вишестамбеним зградама све заједничке просторе.

Број соба
Број соба: „Соба“ се дефинише као простор у стамбеној јединици затворен зидовима који сежу од пода до плафона или кровног покривача, најмање до висине од два метра изнад земље, величине довољно велике да садржи кревет за одраслу особу (најмање четири квадратна метра) и висок најмање два метра изнад главне површине плафона.

Стандард густоће  (квадратура)
Корисна површина у квадратним метрима подијељена  бројем корисника стамбене јединице.

Стандард густоће (број соба)
Број соба подијељен  бројем корисника стамбене јединице.
Систем водоснабдијеванИја
(1.0) Вода из цијеви у стамбеној јединици
(1.1) Из комуналне шеме
(1.2) Из приватног извора
(2.0) Без воде из цијеви у стамбеној јединици
(2.1) Вода из цијеви доступна унутар зграде, али изван стамбене јединице
(2.1.1) Из комуналне шеме
(2.1.2) Из приватног звора
(2.2) Вода из цијеви доступна ван зграде
(2.2.1) Из комуналне шеме
(2.2.2) Из приватног извора
(2.3) Нема доступне воде из цијеви


Услови у тоалету
(1.0) Тоалети с воденим испирањем у стамбеној јединици
(2.0) Нема тоалета с воденим испирањем у стамбеној јединици


Услови за купање
Питање се није користило на пописним обрасцима.

Начин гријања
3.5. Статистичка јединица Основне јединице статистичког посматрања су особе, домаћинства и станови.
3.6. Статистичка популација Подаци се односе на укупну популацију. 
3.7. Референтно географско подручје Подаци се односе на Босну и Херцеговину.
3.8 Временска покривеност Попис је извршен 2013. године (референтни тренутак 30.09.2013.).
3.9. Базни период Није примјењиво.
4. Јединица мјере Број особа, домаћинстава и станова.
5. Референтни период 30.9.2013.
6. Институционални мандат (овлаштење)
6.1. Правни акти и други споразуми • Закон о статистици БиХ
• Закон о попису становништва, домаћинстава и станова у БиХ, 2013.
• Методологија за припрему, организацију и провођење пописа становништва, домаћинстава и станова у БиХ, 2013.
• Међународне препоруке и приручници
Одговорна тијела:
Агенција за статистику БиХ; Републички завод за статистику Републике Српске; Федерални завод за статистику Федерације БиХ.
6.2. Размјена (посредовање) података Подаци прикупљени пописом власништво су све три статистичке институције у БиХ и то је регулисано пописним законом.
7. Повјерљивост
7.1. Повјерљивост- политика Повјерљивост статистичких података је уређена законом а особље које проводи статистичко истраживање има по истом правном основу обавезу заштите повјерљивости. Закон о статистици БиХ (Сл. гласник БИХ 26/04 и 42/04 - Поглавље XI - члан 23-29.) утврђује принцип повјерљивости као један од главних принципа.
Агенција за статистику БиХ дистрибуира статистике у складу са статистичким начелима Кодекса праксе европске статистике а посебно с начелом статистичке повјерљивости.
7.2. Повјерљивост – поступање с подацима Документ "Правила о заштити статистичких података у Агенцији за статистику" наводи поступке за обезбјеђење повјерљивости током прикупљања, обраде и дисеминације - укључујући протоколе за осигурање приступа појединим подацима, правила за дефинисање повјерљивих ћелија у излазним таблицама и поступке за откривање и спречавање накнадног откривања, као и приступа микроподацима у истраживачке сврхе. Потписивањем Меморандума о разумијевању с Агенцијом за статистику Босне и Херцеговине, корисници података који имају приступ појединачним подацима дужни су: третирати појединачне анонимне податке као повјерљиве у складу с правилима, прописима и процедурама, осигурати одговарајућу заштиту појединачних података у складу с правилима, прописима и процедурама, штитити  пренос микроподатака и уништити медиј на којима се подаци налазе, као и пратећу документацију, пет дана након објављивања резултата. 
8. Политика дисеминације
8.1. Календар објављивања Крајем децембра сваке године, БХАС објављује Календар публиковања с тачним датумом и временом објављивања статистике за наредну годину. 
8.2. Приступ календару објављивања (линк) Календар публиковања доступан је на:
https://bhas.gov.ba/Calendar/
8.3. Приступ корисника Подаци се дистрибуирају свим корисницима путем службене интернет странице Агенције за статистику Босне и Херцеговине: 
https://bhas.gov.ba 
9. Учесталост дисеминације података У зависности од рока прописаног пописним законом.
10. Доступност и разумљивост
10.1. Саопштења Није примјењиво.
10.2. Публикације Пописне књиге: 
https://popis.gov.ba/popis2013/?lang=srb
10.3. Онлајн база података Нису доступни подаци из пописа становништва, домаћинстава и станова у онлајн бази података БХАС-а.
10.4. Приступ микроподацима Нису доступни микроподаци.
10.5. Друго  Не постоје друга средства публиковања.
10.6. Документација о методологији Није доступан онлајн линк за методолошке документе.
10.7. Документација о квалитету Извјештај о квалитету постоји, али није доступан на интернет страници БХАС -а.
11. Управљање квалитетом
11.1. Обезбјеђивање квалитета Агенција за статистику БиХ опредијељена је за обезбјеђење квалитета у изради службене статистике на основу члана 19. став 1. тачка „Закон о статистици БиХ, Службене новине БиХ 26/04; 42/04 ”.  Политика управљања квалитетом као елемент система управљања квалитетом уопште се односи на сљедеће компоненте: квалитет пословног процеса као и друге елементе система за управљање квалитетом, попут планирања и контроле. Како би обезбиједила квалитет процеса и производа, Агенција за статистику имплементира модел управљања квалитетом (ТQМ) израђен помоћу ЦАФ алата. Заједнички оквир за самопроцјену (CAF) је општи алат за управљање квалитетом који се препоручује институцијама из  јавног сектора, инспирисан моделом изврсности Европске фондације за управљање квалитетом (ЕFQМ). Процес самооцјењивања идентификује и прати све организационе резултате, даје повратне информације о организационим капацитетима и резултатима процеса политике и планирања. Алат за бодовање самооцјењивањa има девет кључних показатеља и 28 критерија на основу којих је могуће мјерити постигнути ниво управљања и утврдити које су критичне тачке за побољшања у будућности. Овај приступ посматра организацију из различитих углова истовремено, тј., има холистички приступ анализи учинка организације. БХАС користи „Смјернице ЦАФ-а за имплементацију“ и план имплементације у десет корака  развијен како би помогао организацијама да га користе на најефективнији  и најефикаснији начин. Процес самооцјењивања идентификује и прати све важне организационе резултате и даје повратне информације о организационим капацитетима и резултатима процеса политике и планирања. Овај модел праћења квалитета захтијева израду стандардизованог упитника који укључује све принципе у моделу. Како би се обезбиједио квалитет статистике, Агенција је израдила документ Политика и програм управљања квалитетом који је доступан на интернет страници:
https://bhas.gov.ba/data/Dokumenti/Kvalitet/QM_Politika_i_Program_BHAS.pdf
11.2. Процјена квалитета Квалитет производа службене статистике (главни показатељи/статистике) редовно се оцјењује у извјештајима о квалитету  израчунавањем показатеља квалитета. С друге стране, процеси укључени у статистичку производњу процјењују се посебним показатељима квалитета процеса у извјештајима о квалитету и додатно  GSBPM документацијом.
12. Релевантност
12.1. Корисничке потребе Поред питања о основним темама на обрасцима, укључена су и питања која су задовољила већину потреба корисника.
12.2. Задовољство корисника Један од кључних елемената у обезбјеђењу квалитета статистичких података јесте праћење задовољства корисника. За ово истраживање не постоји посебна анкета о задовољству корисника.  Резултати Анкете о задовољству корисника доступни су на интернет страници:
https://bhas.gov.ba/
12.3. Комплетност података  Стопа комплетности података није рачуната.  
13. Тачност и поузданост процјене
13.1. Општа тачност процјене Укупна тачност - Уобичајено пребивалиште
Није оцијењено
Укупна тачност - Пол
Агрегатни индекс недосљедности - 5,8%.
Стопа договора - 97,0%.
Укупна тачност - Старост
Збирни индекс недосљедности - 1,5%.
Стопа договора - 99,0%.

Укупна тачност - Брачно стање
Агрегатни индекс недосљедности - 7,7%.
Стопа договора - 94,9%.

Укупна тачност - Породични статус
Није примјењиво.
Укупна тачност - Статус домаћинства
Није примјењиво.
Укупна тачност - Тренутни статус активности
Није оцијењено.
Укупна тачност - Занимање
Није примјењиво.
Укупна тачност - Индустрија
Није примјењиво
Укупна тачност - Положај у запослењу
Није оцијењено.
Укупна тачност - Мјесто рада
Збирни индекс недосљедности - 24,8%.
Стопа договора - 86,8%.

Укупна тачност - Образовна постигнућа
Није оцијењено.
Укупна тачност - Величина локалитета
Није примјењиво.
Укупна тачност - Мјесто рођења
Није примјењиво.
Укупна тачност - Држава држављанства
Агрегатни индекс недосљедности - 21,3%.
Стопа договора - 94,4%.

Укупна тачност - Година доласка у земљу
Није оцијењено.
Укупна тачност - Пребивалиште годину дана раније
Није примјењиво.
Укупна тачност - Стамбени аранжмани
Није оцијењено.
Укупна тачност - Тип породичног језгра
Није примјењиво.
Укупна тачност - Величина породичног језгра
Није примјењиво.
Укупна тачност - Тип приватног домаћинства
Није оцијењено.
Укупна тачност - Величина приватног домаћинства
Није оцијењено.
Укупна тачност - Власнички статус домаћинстава
Збирни индекс недосљедности - 45,6%.
Стопа договора - 85,3%.

Укупна тачност - Тип стамбеног простора
Није оцијењено.
Укупна тачност - Статус заузетости
Није оцијењено.
Укупна тачност - Тип власништва
Није оцијењено.
Укупна тачност - Број путника
Није оцијењено.
Укупна тачност -Kорисна површина пода
Збирни индекс недосљедности - 45,6%.
Стопа договора - 63,8%.

Укупна тачност - Број соба
Збирни индекс недосљедности - 62,8%
Стопа договора - 52,0%.

Укупна тачност - Густоћа становања (подни простор)
Није оцијењено.
Укупна тачност - Густоћа становања (број соба)
Није оцијењено.
Укупна тачност - Систем водоснабдијевања
Агрегатни индекс недосљедности - 51,3%.
Стопа договора - 82,8%.

Укупна тачност - Тоалет
Агрегатни индекс недосљедности - 48,9%.
Стопа договора - 92,8%.

Укупна тачност - Услови за купање
Није примјењиво.
Укупна тачност - Врста гријања
Збирни индекс недосљедности - 39,4%.
Стопа договора - 77,2%.

Укупна тачност - Тип зграде
Није оцијењено.
Укупна тачност - Период изградње
Није примјењиво.
13.2. Грешка узорковања Није примјењиво.
13.3. Неузорачка грешка  Постпописна анкета (ПЕС) саставни је дио Пописа становништва 2013. године о становништву, домаћинствима и становима у БиХ (Попис), чији је циљ мјерење обухвата и грешака у квалитету, како би се допринијело процјени квалитета Пописа.
14. Правовременост и тачност објаве
14.1. Правовременост   Попис је извршен 2013. године (референтни тренутак 30.09.2013.). Први коначни подаци из Пописа (2013.) објављени су у јуну 2016. године.
14.2. Тачност Није примјењиво.
15. Усклађеност и упоредивост
15.1. Географска упоредивост  Подаци пописа су потпуно упоредиви између географских подручја.
15.2. Временска упоредивост Није примјењиво.
15.3. Усклађеност – cross domain Уопштено, статистика је методолошки усклађена са статистичким доменима.
15.4. Интерна усклађеност Статистика је досљедна у оквиру датог скупа података.
16. Трошкови и оптерећење Годишњи оперативни трошкови за провођење истраживања огледају се у материјалним трошковима и броју сати које раде запосленици Агенције за статистику БиХ и подружница Агенције Брчко дистрикта.
17. Ревизија података
17.1. Политика ревизије података  Агенција за статистику БиХ тренутно нема службени документ који се односи на политику ревизије.
17.2. Пракса ревизије података  Ревизија није планирана нити извршена.
18. Статистичка обрада
18.1. Извор података Подаци о лицима
Подаци су прикупљени на терену (традиционална метода пописа).
Подаци о домаћинствима
Подаци су прикупљени на терену (традиционална метода пописа).
Подаци о породичним језгрима
Подаци су прикупљени на терену (традиционална метода пописа).
Подаци о конвенционалним становима
Подаци су прикупљени на терену (традиционална метода пописа).
Подаци о стамбеним просторијама
Подаци су прикупљени на терену (традиционална метода пописа).
Класификација извора података - подаци о лицима
Конвенционални пописи
Класификација извора података - подаци о домаћинствима
Конвенционални пописи
Класификација извора података - подаци о породичним језгрима
Конвенционални пописи
Класификација извора података - подаци о конвенционалним становима
Конвенционални пописи
Класификација извора података - подаци о стамбеним просторијама
Конвенционални пописи
18.2. Учесталост прикупљања података Обично сваких десет година.
18.3. Прикупљање података Попис је извршен традиционалном методом. Пописивање су извршили обучени пописивачи (интервју).
18.4. Валидација података Валидација података је извршена током обраде података (упоређивање с другим статистичким истраживањима).
18.5. Компилација података Одређени број промјенљивих података, потребних за објављивање резултата пописа изведени су из прикупљеног скупа података (коришћењем скупа правила).
18.6. Прилагођавање Није примјењиво.
19. Коментар  -