Godišnje istraživanje o
statistici migracija Referentni metapodaci u Euro SDMX Metadata Strukturi (ESMS) Agencija za statistiku BiH |
|||
1. Kontakt | |||
2. Podaci o ažuriranju metapodataka | |||
3. Prezentacija statistike | |||
4. Jedinica mjere | |||
5. Referentni period | |||
6. Institucionalni mandat (ovlaštenje) | |||
7. Povjerljivost | |||
8. Politika diseminacije | |||
9. Učestalost diseminacije podataka | |||
10. Dostupnost i razumljivost | |||
11. Upravljanje kvalitetom | |||
12. Relevantnost | |||
13. Tačnost i pouzdanost podataka | |||
14. Pravovremenost i tačnost objave | |||
15. Usklađenost i uporedivost | |||
16. Troškovi i opterećenje | |||
17. Revizija podataka | |||
18. Statistička obrada | |||
19. Komentar | |||
1. Kontakt | |||
1.1. Nadležna institucija | AGENCIJA ZA STATISTIKU BOSNE I HERCEGOVINE | ||
1.2. Nadležna organizaciona jedinica | Sektor za demogafiju i socijalne statistike - Odsjek za statistiku stanovništva i registre | ||
1.3. Kontakt osoba | a) Amra Ibrahimagić b) Aida Kondo c) Jasna Škobić |
||
1.4. Funkcija kontakt osobe | a) Šef odsjeka za statistiku stanovništva i registre b) Stručni savjetnik za prirodno kretanje stanovništva i migracije c) Stručni saradnik za prirodno kretanje stanovništva i migracije |
||
1.5. Kontakt poštanska adresa | Zelenih beretki 26, 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina | ||
1.6. Kontakt e-mail adresa | amra.ibrahimagic@bhas.gov.ba | ||
aida.kondo@bhas.gov.ba | |||
jasna.markovic@bhas.gov.ba | |||
1.7. Broj telefona | +387 33 911 915; +387 33 911 971 | ||
1.8. Broj faksa | +387 (33) 220 622 | ||
2. Podaci o ažuriranju metapodataka | |||
2.1. Datum poslednje potvrde validnosti metapodataka | 14.07.2021. | ||
2.2. Datum poslednje objave metapodataka | 14.07.2021. | ||
2.3. Datum poslednjeg ažuriranja metapodataka | 14.07.2021. | ||
3. Prezentacija statistike | |||
3.1. Opis podataka | Objavljuju se podaci o stanovnicima,po spolnoj i starosnoj strukturi,koji su registrovali promjenu njihovog prebivališta,uključujući kretanja između entiteta i Brčko Distrikta | ||
3.2. Klasifikacije koje se koriste u istraživanju | Zakon o prebivalištu i boravištu državljana BiH(Sl.glasnik BiH broj 32/01 i 56/08). | ||
3.3. Sektor obuhvaćen istraživanjem | Istraživanje obuhvata Sektor za demogafiju i socijalne statistike | ||
3.4. Statistički koncepti i definicije | Migracija predstavlja prostornu pokretljivost stanovništva. Migrant je osoba koja sudjeluje u procesu prostorne pokretjivosti stanovništva (doseljenik,odseljenik). Unutrašnja migracija predstavlja preseljenje osoba unutar teritorije BiH, prateći pri tom mjesto iz kojeg je osoba odjavila prebivalište,kao i mjesto novog prebivališta. Migracijski saldo je razlika broja doseljenih i broja odseljenih stanovnika nekog područja. Prebivalište je općina ili distrikt u kojem se državljanin nastani s namjerom da tamo stalno živi (Sl.glasnik BiH broj 32/01;član 3.tačka7). Boravište je općina ili distrikt gdje se državljanin nastani s namjerom da tamo privremeno živi (Sl.glasnik BiH broj 32/01; član 3 tačka 7). Starost migranta predstavlja se kao broj navršenih godina života u trenutku njegovog preseljenja.Svaka starosna kohorta obuhvata osobe koje su navršile godine života u granicama intervala. |
||
3.5. Statistička jedinica | Osoba | ||
3.6. Statistička populacija | Državljani BiH kao i stranci kojima je odobren stalni boravak u BiH i koji su prijavili prebivalište u BiH | ||
3.7. Referentno geografsko područje | Podaci se odnose na Bosnu i Hercegovinu. | ||
3.8 Vremenska pokrivenost | 2008-2020 | ||
3.9. Bazni period | Bazna godina | ||
4. Jedinica mjere | Broj osoba | ||
5. Referentni period | Kalendarska godina | ||
6. Institucionalni mandat (ovlaštenje) | |||
6.1. Pravni akti i drugi sporazumi | •
Zakon o statistici BiH, • Zakon o Prebivalištu i boravištu državljanja BiH • Zakon o slobodi pristupu informacijama u BiH |
||
6.2. Razmjena (posredovanje) podataka | Zakon o slobodi pristupa informacijama BiH,čl 14; stav 2 .(Dostava baze podataka od strane IDDEEA) | ||
7. Povjerljivost | |||
7.1. Povjerljivost - politika | Povjerljivost
statističkih podataka je uređena zakonom a osoblje koje provodi
statističko istraživanje ima po istom pravnom osnovu obavezu zaštite
povjerljivosti. Zakon o statistici BiH (Sl. glasnik BIH 26/04 i 42/04 -
Poglavlje XI - član 23.-29.) utvrđuje princip poverljivosti kao
jedan od glavnih principa. Agencija za statistiku BiH distribuira statistike u skladu sa statističkim načelima Kodeksa prakse evropske statistike a posebno sa načelom statističke povjerljivosti. |
||
7.2. Povjerljivost – postupanje sa podacima | Dokument "Pravila o zaštiti statističkih podataka u Agenciji za statistiku" navodi postupke za osiguranje povjerljivosti tokom prikupljanja, obrade i diseminacije - uključujući protokole za osiguranje pristupa pojedinim podacima, pravila za definiranje povjerljivih ćelija u izlaznim tablicama i postupke za otkrivanje i sprječavanje naknadnog otkrivanja, kao i pristupa mikropodacima u istraživačke svrhe. Potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju sa Agencijom za statistiku Bosne i Hercegovine, korisnici podataka koji imaju pristup pojedinačnim podacima dužni su: tretirati pojedinačne anonimne podatke kao povjerljive u skladu sa pravila, propise i procedure, osigurati odgovarajuću zaštitu pojedinačnih podataka u skladu s pravilima, propisima i procedurama, štititi prijenos mikropodataka i uništiti medij na kojima se podaci nalaze, kao i prateću dokumentaciju, pet dana nakon objavljivanja rezultati. | ||
8. Politika diseminacije | |||
8.1. Kalendar objavljivanja | Krajem decembra svake godine, BHAS objavljuje Kalendar publikovanja sa tačnim datumom i vremenom objavljivanja statistike za narednu godinu. | ||
8.2. Pristup kalendaru objavljivanja (link) | Kalendar publikovanja dostupan je na: | ||
https://bhas.gov.ba/Calendar/ | |||
8.3. Pristup korisnika | Podaci se distribuiraju svim korisnicima putem službene web stranice Agencije za statistiku Bosne i Hercegovine: | ||
https://bhas.gov.ba | |||
9. Učestalost diseminacije podataka | Godišnje | ||
10. Dostupnost i razumljivost | |||
10.1. Saopćenja | https://bhas.gov.ba/Calendar/Category/14 | ||
10.2. Publikacije | https://bhas.gov.ba/Calendar/Category/14 | ||
10.3. Online baza podataka | Nisu dostupni popisni podaci na on-line bazi podataka BHAS-a. | ||
10.4. Pristup mikro podacima | Nisu diseminirani mikropodaci. | ||
10.5. Drugo | Ne postoje druga sredstva diseminacije. | ||
10.6. Dokumentacija o metodologiji | Ne postoji link na on-line dokumente. | ||
10.7. Dokumentacija o kvalitetu | BHAS ne raspolaže dokumentima vezanim za kvalitet (u nadležnosti IDDEEA) | ||
11. Upravljanje kvalitetom | |||
11.1. Osiguranje kvaliteta | Agencija za statistiku BiH opredijeljena je za osiguranje kvaliteta u izradi službene statistike na osnovu člana 19. stav 1. tačka „Zakon o statistici BiH, Službene novine BiH 26/04; 42/04 ”. Politika upravljanja kvalitetom kao element sistema upravljanja kvalitetom općenito se odnosi na sljedeće komponente: kvalitet poslovnog procesa kao i druge elemente sistema za upravljanje kvalitetom, poput planiranja i kontrole. Kako bi osigurala kvalitet procesa i proizvoda, Agencija za statistiku implementira model upravljanja kvalitetom (TQM) izrađen pomoću CAF alata. Zajednički okvir za samoprocjenu (CAF) je opšti alat za upravljanje kvalitetom koji se preporučuje institucijama iz javnog sektora, inspirisan modelom izvrsnosti Evropske fondacije za upravljanje kvalitetom (EFQM). Proces samoocjenjivanja identificira i prati sve organizacijske rezultate, daje povratne informacije o organizacijskim kapacitetima i rezultatima procesa politike i planiranja. Alat za bodovanje za samoocjenjivanje ima 9 ključnih pokazatelja i 28 kriterija na osnovu kojih je moguće mjeriti postignuti nivo upravljanja i utvrditi koje su kritične tačke za poboljšanja u budućnosti. Ovaj pristup posmatra organizaciju iz različitih uglova istovremeno tj. ima holistički pristup analizi učinka organizacije. BHAS koristi „Smjernice CAF-a za implementaciju“ i plan implementacije u 10 koraka stoga razvijen kako bi pomogao organizacijama da ga koriste na najefektivniji i najefikasniji način. Proces samoocjenjivanja identifikuje i prati sve važne organizacione rezultate i daje povratne informacije o organizacionim kapacitetima i rezultatima procesa politike i planiranja. Ovaj model praćenja kvalitete zahtijeva izradu standardiziranog upitnika koji uključuje sve principe u modelu. Kako bi se osigurao kvalitet statistike, Agencija je izradila dokument Politika i program upravljanja kvalitetom koji je dostupan na web stranici: | ||
https://bhas.gov.ba/data/Dokumenti/Kvalitet/QM_Politika_i_Program_BHAS.pdf | |||
11.2. Procjena kvaliteta | Kvalitet proizvoda službene statistike (glavni pokazatelji/statistike) redovno se ocjenjuje u izvještajima o kvaliteti putem izračunavanja pokazatelja kvaliteta. S druge strane, procesi uključeni u statističku proizvodnju procjenjuju se posebnim pokazateljima kvalitete procesa u izvještajima o kvaliteti i dodatno kroz GSBPM dokumentaciju. | ||
12. Relevantnost | |||
12.1. Korisničke potrebe | Uslovljeno dostavljenom bazom podata. | ||
12.2. Zadovoljstvo korisnika | Jedan od ključnih elemenata u osiguravanju kvalitete statističkih podataka je praćenje zadovoljstva korisnika. Za ovo istraživanje ne postoji posebna anketa o zadovoljstvu korisnika. Rezultati Ankete o zadovoljstvu korisnika dostupni su na web stranici: | ||
https://bhas.gov.ba/ | |||
12.3. Kompletnost podataka | Nije izračunata stopa |
||
13. Tačnost i pouzdanost podataka | |||
13.1. Opća tačnost procjene | Nije primjenjivo | ||
13.2. Greška uzorkovanja | \ | ||
13.3. Neuzoračka greška | \ | ||
14. Pravovremenost i tačnost objave | |||
14.1. Pravovremenost | \ | ||
14.2. Tačnost | \ | ||
15. Usklađenost i uporedivost | |||
15.1. Uporedivost - geografska | Uporedivo između entiteta i Distrikta Brčko | ||
15.2. Vremenska uporedivost | Uporediva po godinama | ||
15.3. Usklađenost – cross domain | Nema relevantnog istraživanja koje provodi druga organizacija. | ||
15.4. Usklađenost – interna | Nije primjenjivo | ||
16. Troškovi i opterećenje | Godišnji operativni troškovi za provođenje istraživanja ogledaju se u materijalnim troškovima i broju sati koje rade zaposlenici Agencije za statistiku BiH i podružnica Agencije Brčko distrikta. | ||
17. Revizija podataka | |||
17.1. Revizija podataka - politika | Agencija za statistiku BiH trenutno nema službeni dokument koji se odnosi na politiku revizije. | ||
17.2. Revizija podataka – praksa | Revizija nije planirana niti izvršena. | ||
18. Statistička obrada | |||
18.1. Izvor podataka | Agencija za identifikaciona dokumenta,evidenciju i razmjenu podataka(IDDEEA) | ||
18.2. Učestalost prikupljanja podataka | Godišnje | ||
18.3. Prikupljanje podataka | Baza IDDEEA | ||
18.4. Validacija podataka | Nadležnost IDDEEA-e | ||
18.5. Kompilacija podataka | Nije primjenjivo | ||
18.6. Prilagođavanje | Nije primjenjivo | ||
19. Komentar | - | ||